Flux cereri oferta
Flux cereri oferta
1. initiare cerere oferta
Se poate face in 2 moduri :
a) din comanda de reparatie in pagina "Recomandari Finale"
b) din formularul "Lista cererei oferte"
Daca initierea este direct din comanda de reparatie atunci sistemul preia automat :
· sursa --> Atelier
· numar deviz
· numar inmatriculare
· client
· reprezentant (nume,telefon,email)
· ca si cerinta se pun recomandarile
Se pot corecta sau adauga observatii in caseta de cerinte.
Inregistrarea cererii de oferta se face prin apasarea butonului "Creeare cerere oferta"
In acest moment se inregistreaza cererea de oferta cu numar/data ora/initiator
Sistemul poate trimite e-mail cate initiator si toti clientii ISM care sunt macati ca Responsabili Achizitii
In ISM la utilizatorii ce sunt in lista de Responsabili Achizitii butonul de jon din fereastra principala va clipi afisand numarul de cereri de oferta cae nu au fost preluate de un Responsabil Achizitii
Prin apasarea acestui buton se va afisa lista cererilor de achizitii inregistrate in sistem (ultimele 500 in mod normal)
In lista se afiseaza:
a) numar cerere (ordonat descrescator
b) numar auto
c) vin
d) stare cerere
e) sursa
f) reprezentant Achizitii care se ocupa de cerere (sau Nealocata daca inca nu a preluat nimeni cererea)
g) data initiari cererii
h) initiator (cine a inregistrat cererea)
i) indicator de urgenta (daca clientul asteapta in showroom sau alta urgenta)
in partea din dreapta exista un filtru suplimentar:
· se pot afisa doar cele nealocate
· doar cele alocate utilizatorului curent (daca este Responsabil Piese)
· doar cele initiate de utilizatorul curent
Aceste setari se salveaza automat si raman active pana la urmatoarea modificare a optiunilor.
Acest set de filtre in principiu este minimalizat si poate fi expandat/minimalizat prin apasarea liniei
Reprezentatul achizitii va initia creearea unei oferte din aceasta lista .
Dublul click pe linia din lista pe care doreste sa inceapa lucrul la oferta.
Daca cererea este alocata altui coleg sau exista deja o oferta creeata , nu permite decat vizualizare.
Daca cererea nu este alocata, in formular este activ butonul "Preluare cerere oferta".
Prin apasarea acestui buton se va dechide formularul de oferte cu preluare datelor existente .
Suplimentar pe formularul de oferte a aparut un buton "Finalizata"
Acest buton a fost introdus la cererea colegilor de la achiztii pentru a putea specifica ei cand este finalizata creearea unei oferte.
Este foarte utila la ofertele foarte lungi a caror realizare se poate intinde pe mai multe zile.
in acest fel se va evita situatia in care initiatorul unei cereri de oferta va trimite oferta catre clioent inainte de finalizare.
in momentul in care reprezentantul achizitii bifeaza finalizarea unei oferte se va inregistra in cererea de oferta numarul ofertei creeate si se va trimite e-mail + avertisment ISM catre initiator.
Initiatorul va intra pe cererea repectiva (prin lista de cereri) si de acolo va putea trimite oferta (in format PDF) catre client. (trebuie sa stabilim un format cadru pentru e-mail (subiect,continut )
Sistemul va memora data trimiterii ofertei catre client si va schimba in lista cereri statusul in "trimisa"